selalunya abi tak pernah lupa... malah thn lepas sendiri abi buat kejutan pada ummi... jam 12 malam 1/12... ummi buat2 tidur... tetiba abi keluar rumah... then masuk semula.. sambil nyanyi sanah helwa ya habibati... dgn di tgn abi ketika itu ada sekotak kek dan hadiah... surprise sungguh... ummi masih ingat semua tu.. takkan ummi lupakan... tapi, kali ni kenapa yer....
hmmm... rupa2nya.. pg td lepas solat subuh, abi baru lafazkan sanah helwa pd ummi... dan bg hadiah serta tambahan... katanya kita makan malam di mat'am ar-rawsha mlm ni yer... jgn risau... abi takkan lupa birthday insan yg abi sayangi... kata abi... terima kasih abi... ooohhh... inilah yg abi sembunyikan yer.. ingatkan dah lupa... heheheh.. maklumlah baru je beberapa hari makan kek coklat sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke-4 pada 27 november lepas... jadi, abi kata dah boring nak makan kek... jom pergi ar-rawsha... Alhamdulillah...
jadi petangnya kami pun pergi ke ar-rawshah... solat maghrib di surau berdekatan... then, terus ke ar-rawsha... turut bersama anak buah abi (faiz, 12 thn).. senang sikit.. bolehlah ammar main dgn faiz...kami pun order makanan arab yg sgt lazat... tp abi dah pesan, jgn makan daging.. takut darah tinggi... jadi, kami makan lamb chicken kabsa, hummus, salathah, syurbah dajaj dan desert yg sedap sgt... kenyangnya tidak terkata... tp ummi cuma mampu makan separuh sahaja.. byk sgt nasi dan ayamnya... jd, bg separuh pd faiz... abi dah cakap klu order 3 nnt tak larat makan... jd order 2, bg faiz separuh.. mmg pun tersgt le byk.. sampai tak larat nak makan... mana nak makan hummus lagi.. syurbah.. sallathah... hmmm... laziiiiiizzzz jiddan....tak per lepas ni kalau teringin lagi.. boleh minta ummu uwais ajarkan... kan bayt amzar nak balik tak lama lagi.. jangan lupa belikan rempah2 dr sana yer....
jam 9.30 baru kami selesai makan... dlm masa yg sama... di tgn faiz ada 3 plastik ar-rawsha... huhuhu... tak larat nak habiskan mix fruit, hummus dan sallathah... tak nak membazir.. kami minta ianya dibungkus...
lepas tu terus ke damansara.. rumah abang faiz utk ambil pakaiannya... faiz akan duduk kami sampai hr jumaat ni... lepas tu dia akan mengikuti kem tahfiz dan pemantapan solat di ma'had ihya al-ahmadi dr 4/12 hingga 13/12.... insyaAllah
jam 11 barulah kami sampai ke rumah... Alhamdulillah.. kenangan yang manis dlm hidup ummi..
Ni lah dia al-rawsha restaurant... kedai arab lebanon...








