Photobucket

Zikrayaat

Showing posts with label Ucapan. Show all posts
Showing posts with label Ucapan. Show all posts

Tuesday, December 01, 2009

Sambutan Ulangtahun Kelahiran yang ke-29

6 comments
Hari ini... tidak seperti hari yang sama pd thn2 lepas... masih lagi ummi mendiamkan diri... selalunya ada saja surprise yg abi buat utk ummi... dalam diam ummi terasa... abi dah lupa ker... tapi, ummi faham... abi letih semalam... mana taknya ahad malam tu baru sampai dr perak... isnin tu kena balik banting pulak... lepas tu abi kena hantar nenek pergi rumah saudara-mara untuk menjemput mereka ke kenduri kak ita dan kak ros pd 12/12 nanti...

selalunya abi tak pernah lupa... malah thn lepas sendiri abi buat kejutan pada ummi... jam 12 malam 1/12... ummi buat2 tidur... tetiba abi keluar rumah... then masuk semula.. sambil nyanyi sanah helwa ya habibati... dgn di tgn abi ketika itu ada sekotak kek dan hadiah... surprise sungguh... ummi masih ingat semua tu.. takkan ummi lupakan... tapi, kali ni kenapa yer....

hmmm... rupa2nya.. pg td lepas solat subuh, abi baru lafazkan sanah helwa pd ummi... dan bg hadiah serta tambahan... katanya kita makan malam di mat'am ar-rawsha mlm ni yer... jgn risau... abi takkan lupa birthday insan yg abi sayangi... kata abi... terima kasih abi... ooohhh... inilah yg abi sembunyikan yer.. ingatkan dah lupa... heheheh.. maklumlah baru je beberapa hari makan kek coklat sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke-4 pada 27 november lepas... jadi, abi kata dah boring nak makan kek... jom pergi ar-rawsha... Alhamdulillah...

jadi petangnya kami pun pergi ke ar-rawshah... solat maghrib di surau berdekatan... then, terus ke ar-rawsha... turut bersama anak buah abi (faiz, 12 thn).. senang sikit.. bolehlah ammar main dgn faiz...kami pun order makanan arab yg sgt lazat... tp abi dah pesan, jgn makan daging.. takut darah tinggi... jadi, kami makan lamb chicken kabsa, hummus, salathah, syurbah dajaj dan desert yg sedap sgt... kenyangnya tidak terkata... tp ummi cuma mampu makan separuh sahaja.. byk sgt nasi dan ayamnya... jd, bg separuh pd faiz... abi dah cakap klu order 3 nnt tak larat makan... jd order 2, bg faiz separuh.. mmg pun tersgt le byk.. sampai tak larat nak makan... mana nak makan hummus lagi.. syurbah.. sallathah... hmmm... laziiiiiizzzz jiddan....tak per lepas ni kalau teringin lagi.. boleh minta ummu uwais ajarkan... kan bayt amzar nak balik tak lama lagi.. jangan lupa belikan rempah2 dr sana yer....

jam 9.30 baru kami selesai makan... dlm masa yg sama... di tgn faiz ada 3 plastik ar-rawsha... huhuhu... tak larat nak habiskan mix fruit, hummus dan sallathah... tak nak membazir.. kami minta ianya dibungkus...
lepas tu terus ke damansara.. rumah abang faiz utk ambil pakaiannya... faiz akan duduk kami sampai hr jumaat ni... lepas tu dia akan mengikuti kem tahfiz dan pemantapan solat di ma'had ihya al-ahmadi dr 4/12 hingga 13/12.... insyaAllah

jam 11 barulah kami sampai ke rumah... Alhamdulillah.. kenangan yang manis dlm hidup ummi..


Ni lah dia al-rawsha restaurant... kedai arab lebanon...



Lihatlah hidangan yg terlalu banyak ni... nak makan berempat jer...


Ammar dengan semangatnya makan aiskrim coklat semangkuk besar... macam nilah anak ummi kalau jumpa aiskrim sekarang ni...


Nyum.. nyum sedapnya lamb chicken kabsa dgn ar-rawshah cocktail ni... dan aiskrim ammar yg banyak.. geram je ummi tengok


Ammar, abi n abang faiz...


Kami sekelurga... anak ummi ni gembira sungguh... sanah helwa ummi... kata ammar


Time ni saja2 ambik gambar... tunggu hidangan tak sampai2...
'ala kulli hal... terima kasih abi atas ingatan dan kasih sayang yang diberikan selama ini... moga syurga dunia yang kita bina dan layari ini kan menjadi jambatan indah menuju ke firdausi.. insyaAllah...

Friday, November 27, 2009

Hari Ulangtahun Perkahwinan yg ke-4 27/11/05 - 27/11/09

0 comments




Alhamdulillah pada 27/11/09 ini genaplah 4 thn ulngtahun perkahwinan kami...

Thn ni kami rasa sgt istimewa kerana hari ulangtahun perkahwinan kami ini bertepatan dgn Eidul Adha yang diraikan diseluruh Malaysia dan berbetulan pula dgn sayyidul ayyam... iaitu hari jumaat...

Pagi2 lagi kami mandi sunat Eidul Adha dan solat berjemaah bersama, kemudiannya diikuti dgn takbir.. syahdu sungguh... teringat 10 zulhijjah thn lepas kami menyambut Eidul Adha di hospital ampang.. kerana arwah abah terpaksa dihantar ke ICU di hospital ampang.. kami bertakbir di dalam wad...

thn ni kami bertakbir di kampung abi di kampar... seterusnya kami bersiap2 utk segera menunaikan solat sunat eidul adha di surau berdekatan... Alhamdulillah.. setiap bait kata2 khatib itu ummu hayati... tetapi, di dalam hati ummi sentiasa teringat arwah abah ummi... sedihnya rasa... sudah 7 bln arwah pergi meninggalkan kami... semoga rohnya dicucuri rahmat Ilahi selalu insyaAllah...

Tengahhari tu... menu kami sekeluarga sudah tentunya semuanya berasaskan daging... macam2.. sampai tak tahu nak masak apa lagi.. cik ala kena masak samua daging tu.. sebab opah tak makan daging.. nnt kalau kat kampung dah tak de orang.. tak de sapa nak makan daging tu... Atuk pula sertai korban thn ni... jd byk jugalah daging korban di rumah opah...

Bila petang menjelang... abi ajak ummi keluar ke pekan kampar... ooo.. abi ajak beli kek utk anniversary kami... mlm tu lepas makan malam kami pun potong kek beramai2... tak sangka pula atuk nak nyanyikan lagu utk ummi dan abi... Allah selamatkan kamu... Allah selamatkan kamu berdua...Allah selamatkan kamu.... Alhamdulillah... sebenarnya keluarga abi tak biasa buat sambutan begitu... tp ummi cuba hidupkan suasana tu.. sebab dlm keluarga ummi.. setiap kali hari kelahiran pasti akan disambut walaupun secara kecil2an... tanda ingatan berpanjangan... walaupun tiada kek... hanya sekadar bancaan (jamuan kecil sempena kelahiran, tetapi, makan di dalam dulang beramai2... lauk wajibnya kerabu daun ubi, nasi putih, ikan masin bulu ayam, ayam, bihun dan sebagainya...) seronoknya tika mengimbau kenangan sewaktu kecil.... tp mesti diingat... jadi, ummi kalau boleh nak buat begitu pd keluarga abi.... sebab ummi teringat kata2 arwah abah... ini seronoknya keluarga besar dan sambutan ulangtahun sebegini... hanya dgn cara ini dpt mengumpulkan semua adik beradik dan makan beramai2... tanda ingatan berpanjangan...

Tuesday, July 07, 2009

Tahniah buat k.ita n Ilham

0 comments
Assalamualaikum..

tanggal 3/7/09.. selamatlah satu2nya kakak saya yang masih belum berkahwin... dinikahkan oleh abang saya sendiri (a.jamal) yg menjadi wali setelah ketiadaan abah... a. jamal pun nervous gak coz first time jadi wali... katanya bila selesai akad tu.. rasa dah terkurang beban di bahu..

Alhamdulillah k.ita akhirnya dapat juga disatukan dgn Ilham.. mmg dah lama hajat itu diluahkan.. namun, atas kesibukan dan keadaan yg tidak mengizinkan.. persoalan nikah kahwin itu dipendamkan sahaja.. masa tu memandangkan abah yg tak berapa sihat.. tak lama lepas tu pergi meninggalkan kami semua.. jadi perkara itu tertangguh.. hinggalah akhirnya a.jamal bertanya.. barulah k.ita kelam-kabut memikirkannya... akhirnya kata sepakat dibuat majlis nikah diadakan pada 3/7/09. majlisnya ditangguhkan dulu... memandangkan banyak sgt kenduri-kendara saudara-mara... tersusun setiap minggu sehingga menjelang ramadhan nanti.. jadi cadangnya buat lepas raya atau awal thn depan.. yg penting apa yg wajib dah terlaksana..

Tahniah ye buat k.ita dan Ilham.. moga berbahagia hingga ke akhirnya.. insyaAllah...
: "Baarakallahu lakuma wa 'alaikuma wa jama'a bainakuma fil khair"

Sunday, June 21, 2009

Salam takziah

0 comments
Assalamualaikum wbt...

Semalam 20/6/2009.. hampir 2 bln abah pergi mengadap Ilahi.. kalau di Malaysia ada sambutan hari bapa... sedih juga rasa di hati... apa yang saya boleh buat hanya menziarahi pusara abah dan mendoakan serta membaca yaasin dan tahlil buat abah...

tepat jam 2 ptg.. saya dpt panggilan dari kakak saya mengatakan abang Asrul telah kembali ke rahmatullah... abg asrul adalah anak angkat abah... seorg warga indonesia.. tetapi sudah ibarat ahli keluarga kami.... masuk hr semalam... kira2 sudah sethn lebih abg asrul koma kesan dr pendarahan otak akibat kemalangan jalanraya... sethn lbh juga abg asrul terlantar di rumahnya...ramai juga org yg hadir berkata abg asrul ikut abah... apa pun semoga rohnya dirahmati Allah dan ditempatkan bersama para solehin.... abg asrul dan keluarganya meniaga di pasar malam... Alhamdulillah dimurahkan rezekinya.. seingat saya setiap kali raya haji.. pasti abg asrul akan mengorbankan lembu... sama ada diletak di masjid atau di surau2 berdekatan...

Alhamdulillah... semoga segala amalannya diterima....

hampir sethn koma... jasadnya juga kelihatan kecil... saya lihat wajahnya cerah... mungkin kerana sudah sethn tidak keluar rumah... arwah meninggalkan seorg balu dan 7 org anak... semoga anak2 beliau bersabar atas dugaan yg menimpa... arwah tahu anak2nya boleh berdikari setelah sethn beliau koma.. anak2nya boleh pergi meniaga sendiri.... boleh menguruskan hidup sendiri.. malah boleh menyambung pelajaran di UNISEL... sabarlah dik aisyah, nadia, farid dan lain2... sentiasa doakan yg terbaik buat ayah... Allah lebih menyayangi ayah... sudah sethn Allah menguji kalian sekeluarga untuk menjaga ayah... kali ini Allah mengambil semula apa yang dipinjamkan kepada kita... kakak pun sudah merasainya... kita doakan kesejahteraan ayah kita yer... insyaAllah....

Friday, June 05, 2009

Kenduri Tahlil

1 comments
Salam...

Al-Fatihah buat ayahanda tercinta Hj. Ramlan bin Kadekan..

Hari ini genaplah 40 hari pemergian abah meninggalkan kami semua ahli keluarganya...
InsyaAllah malam ini, akan diadakan kenduri tahlil dan bacaan yaasin untuk abah... hari ni hari jumaat... banyaknya kenangan2 bersama abah... bagaikan screen memutarkan flash kenangan2 bersama abah... berborak pula dgn k.zawati lepas usrah td.. dia pun telah kehilangan ayahnya sethn yg lalu... sedih... doa dan bacaan al-quran sahaja yg mampu dititipkan saat ini.. moga rohnya tenang dipayungi dan dirahmati olehNYA....amiin

hari ni kerja ambil half day... kesian family kat kampung... bertungkus lumus masak... ingat nak ambik cuti je.. abi mmg tiada kelas langsung hr ni... masalahnya ummi pula yg ada kelas.. hari kelas 8-10 pg.. jam 11-1 pula usrah staf..mmg tak boleh nak mengelak.. maka terpaksalah balik lepas solat jumaat.. nasib baik ketua jabatan sporting... lambat isi borang cuti.. dia bg juga cuti.. yg penting tak der kelas n kerja yg nk disiapkan katanya... hehehe... sebenarnya ada je kerja.. soalan final exam student modular... insyaAllah buat kat rumah ye k.sal...

weekend ni pun bukannya duk kat rumah.. ada family day FBK, KUIS... di Port Dickson...
sebenarnya dah jemu gi PD... tp apakan daya... ikut je lah...

bila macam ni teringat ayu... family day FBK 2007 kat Tiara Beach Resort..dulu duk sama2 dgn ayu... dinner pun duk satu meja... tp time tu ammar dlm perut lagi.. klu ayu tak der boring gak... nasib baik ammar ada sekarang ni.. taklah segan sangat kannn... bila lah dapat nak keluar dgn ayu lagi.. teringat gi sg. congkak dulu... banyaknya kenangan... apa pun... ukhuwah fillah abadan abada...insyaAllah

p/s: ayu wa bayt amzar.... terima kasih banyak2 belikan jubah n baju utk ammar yer.. tp tak tau nk contact ara camna...

Monday, May 18, 2009

HADIAH PALING BEST UTK INSAN YG DIKASIHI...

0 comments

Ini ialah senarai 10 hadiah yang paling senang dan sesuai diberikan kepada sesiapa sahaja yang kita kasihi ~ ibu, bapa, suami, isteri, saudara-mara, anak dan sebagainya. Contoh di bawah ini lebih menjurus kepada hubungan lelaki-wanita, sila ubahsuai jika ditujukan kepada orang lain. Pilihlah satu atau pun semua.

1. Hadiah Mendengar: Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas.

2. Hadiah Tanda Kasih: Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kamu.

3. Hadiah Sehelai Nota: Ia mungkin ringkas seperti "Sayang Awak" atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh orang yang dikasihi.

4. Hadiah Ketawa: Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, "Saya suka ketawa bersama awak."

5. Hadiah Puji-Pujian: Sesuatu yang simple seperti "Warna biru memang ngam dengan awak" atau "Sedap masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia

6. Hadiah Bantuan : Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak, dll.

7. Hadiah Bersendirian: Adaketika kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendiri.

8. Hadiah Keceriaan: Cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi.

9. Hadiah Riadah: Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. Kalah pun tak apa, kamu masih menang.

10. Hadiah Doa : Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita.

Saturday, May 16, 2009

ucapan2 selamat hari guru...

0 comments
salam...
Pagi2 lagi sms bertalu2 masuk di handphone saya... rupanya ucapan2 dr anak didik dan sahabat saya.. terima kasih semuanya... terharu saya membacanya... tanda ingatan yg berpanjangan dan mudah2an doanya juga begitu... insyaAllah

namun, saya tertarik dgn beberapa ucapan... dan ingin saya abadikannya di sini...

Guru..
dalam ajarnya ada harapan,
dalam tegurnya ada doa,
dalam marahnya ada sayang,
dalam tawa ada mesranya,
dalam diam ada bijaksana,
dalam tangannya kita terbina,
Tapi,
hatinya tiada siapa pun bertanya,
Berbahagialah menjadi guru,
Moga syurga buatmu...Selamat hari guru..



Ini dr anak didik saya Nazmi....

Hadirnya sebuah kejayaan,
adanya seseorang yang digelar sebagai pendidik
Jasamu tetap dikenang
walau di mana berada
Selamat hari guru
hanya Allah yang mampu membalas jasamu...
terima kasih atas segalanya


ini pula datangnya dr anak didik saya juga GUSTINASARI....
Salam, ustazah SELAMAT HARI GURU ye..
halalkan semua ilmu yang ustazah curahkan pada saya
sepanjang saya bergurudgn ustazah
dan sepanjang saya belajar di KDH
jikalau saya pernah buat silap pada ustazah harap dimaafkan
terima kasih untuk semuanya...


dari sahabat seperjuangan saya sejak di uia lagi...UST SHAKIMA SHUAIB
Ya Allah jadikanlah sahabatku sebagai guru
yang tidak hanya mulia di dunia
tetapi juga agung di syurgaMU
jadikanlah ilmu yang diajar mengalir sejauh2nya
agar mendapat manfaat
dan jadikanlah doa ini
sebagai hadiah buatnya... ameen..
SELAMAT HARI MURABBI 2009.

Terima kasih semua atas ingatan... teringat saya pada motto saifulislam.com...
ERTI HIDUP PADA YANG MEMBERI...

justeru, saya ingin sekali memberi dan mencurahkan amanah ilmu yg dianugerahkan Allah buat saya bagi melihat anak2 didik saya berjaya cemerlang di dunia.. terbilang di akhirat... insyaAllah...

Selamat Hari Guru - GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

0 comments
16 Mei... setiap kali tibanya tarikh ini, sudah pasti kita semua akan terkenangkan guru2 yg pernah berjasa di hati kita... tapi takkan ketika 16 mei ni je kita nk mengingati mereka... selalulah berdoa utk mereka... mudah2an ilmu yg dicurahkan kepada kita semua mendapat keberkatan Ilahi...

Kini, apabila saya sendiri sudah menjadi seorg pendidik... baru terasa bagaimana susahnya utk mendidik anak bangsa supaya dihati dan mindanya terpahat bahawa sesungguhnya menuntut ilmu itu satu ibadat dan kejayaan yg ingin dikecapi bukan terhenti setakat kecemerlangan di dunia sahaja bahkan gemilang juga di akhirat sana... moga ilmu yg diperolehi dapat dimanfaatkan dlm kehidupan seharian...

dan para pendidik juga.. ingatlah ilmu yg bermanfaat merupakan antara amalan yg dpt membantu kita di negeri abadi nanti...insyaAllah

Apabila tiba hari guru ni juga.. saya sangat terkesan dgn satu sajak ni...karya Usman Awang kalau tak silap saya... sajak ini begitu menyentuh hati... manakan tidak.. tanpa guru kita tak mampu mengenali ABC, tak mampu mengira 123, tidak dapat melancarkan alif ba ta... semuanya keranamu guru... terima kasih buat guru2 saya yang mendidik dan memberi tunjuk ajar serta memperbetul kesilapan serta menasihati saya dr dulu hingga dewasa, guru2 di SK Kanchong Darat, SRA Kanchong Darat, SAM Unwanus Saadah Kanchong Darat, Markaz Tahfiz Al-Quran Wal-Qiroat Lil banat Bukit Naga Klang, Darul Quran, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Gombak, dan kini Kolej Dar al-Hikmah...

Sajak ini saya tujukan buat semua guru saya.. Hanya Allah sahaja yg berkuasa memberi ganjaran atas segala jasa baik dan pengorbanan yg dicurahkan... moga kalian menghalalkan ilmu yg telah dicurahkan dan moga ilmu ini bermanfaat utk semua.. insyaAllah..

Sajak ini memang menyentuh perasaan dan penuh makna sekiranya dibaca dengan teliti dan perasaan. Bayangkan jika tidak wujud insan yang bernama guru di dunia ini. Adakah kita akan berdiri megah bersama bagunan pencakar langit, atau mampukah kita membelah ombak ganas dengan bahtera besar atau terbang tinggi menembusi awan biru ke langit hitam. Tentunya sukar untuk kita capai semua itu tanpa guru. Guru umpama mentari yang menyinari, memberi harapan kepada semua hidupan di dunia ini....


GURU OH GURU
Berburu ke padang datar
Dapat rusa belang kaki
Berguru kepala ajar
Ibarat bunga kembang tak jadi
Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum jadi dewasa.
Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.
Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.
Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di Ibu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakili seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.
Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu,
guruku
Budi yang diapungkan di dulangi ilmu
Panggilan keramat "cikgu" kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat.

USMAN AWANG 1979



Tema hari guru tahun ini adalah " GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"

Kisah Hari Ibu

3 comments


Salam...

10 Mei lepas ramai antara kita yang meraikan hari ibu... terharu rasanya mengucapkan terima kasih pada ibu saya kerana telah berkorban jiwa dan raga mengandungkan saya, melahirkan saya seterusnya membesarkan saya hingga saya juga menjadi seorang ummi sekarang...
Saya tahu emak merasa sedikit sunyi sejak pemergian abah tercinta bertemu RABBnya.. kekadang saya melihat emak merenung di atas meja abah... di meja itulah abah menghabiskan masanya mengaji dan membaca... sambil mengintai2 ditingkap menunggu anak2nya dan cucu2nya pulang ke rumah... mungkin emak terkenangkan abah... terkenang suara abah mengalunkan ayat2 suci al-Quran... malah ada juga jiran2 yg biasa melalui tepi rumah saya mengatakan rindu dengan suara abah mengaji...sekarang semuanya tinggal kenangan.. semoga abah mendapat ganjaran yg terbaik dr Allah atas amalannya sebelum ini..doa kami anak2nya sentiasa mengiringimu bah...

Saja naj cerita hr ni.. kisah anak sahabat saya... kebetulan kami meletakkan anak di bawah jagaan pengasuh yg sama.. memang dulu pun sahabat ni yg merekomenkan saya dgn pengasuh ammar yg kami panggil ibu... kebetulan kami berdua membahasakan diri sebagai ummi...

Katanya.. akak ni tadi ambil anak, hari anaknya auni membuat kad ucapan selamat hari ibu.. dengan excitednya auni mengadu pd umminya... auni buat kad hari ibu.. dan umminya yg rasa teruja dan terharu pun menyatakan penghargaan dan mengatakan akan menampal hasil kreativiti anaknya itu di biliknya.. namun, apa jawapan auni... ini kad hari ibu.. jadi auni nak bg pada ibu lah... huhuhuh... sedihnya.. kelakar pun ada..

anak... andainya kau tahu... ummi, ibu, emak, mama, bonda dan sebagainya... sekadar panggilan utk seorg insan yg terlalu dekat dgnmu... selalu saja ingin melihat kau gembira, bahagia, ceria.. kebahagiaanmu adalah kebahagiaannya... selamanya kasih dan sayang ini buatmu biar bagaimanapun situasimu....

sayang ummi dan abi pada ammar...

Tuesday, March 24, 2009

Rindunya...

0 comments
Salam.. rindunya nak menulis kat blog ni.. sebenarnya banyak sangat perkara yang nak diceritakan... tapi, banyak juga tanggungjawab yang perlu diselesaikan.. kena susun ikut aulawiyat dahulu.. mana yg utama didahulukan.. insyaAllah ada masa nanti... akan diluahkan semuanya di sini...
Hanya berdoa pada Allah.. mudah2an dipermudahkan segala urusan... insyaAllah

Murottal al-Quran