Photobucket

Zikrayaat

Tuesday, April 07, 2009

PRK BUkit Gantang

Sebaik saja habis program retreat di teluk Batek.. saya bergegas menghubungi suami saya yang ketika itu sedang sibuk merayu undi di Bukit Gantang... teringin juga saya merasai kehangatan PRK yg agak sengit kali ini.. sepatutnya PRK yg sengit di Bukit Selambau memandangkan calonnya sebanyak 15 orang.. PRK paling bersejarah mungkin....

Maka... setibanya suami saya ke TB Resort... segera kami meneruskan perjalanan ke Bukit Gantang.. hmm.. perang poster itu sudah pasti... ada 2-3 tempat juga markaz polis didirikan.. lengkap dgn kenderaan fru dan water canon... ini pilihanraya ke peperangan???? tak tahulah sampai bila UMNO nak gunakan jentera kerajaan utk memenangi hati rakyat... taburan duit usah dikira lagi.. beruntung juga org bukit gantang.. dapat basikal dan duit 100-500... tapi tahukah kalian duit siapakah itu??? Halalkah duit sogokan tersebut??? sekiranya tak mampu menjawab soalan ini.. jangan sekali2 menghulur tangan utk menerima wang yg berbentuk demikian... tertekan saya dibuatnya...

Tapi satu yg paling saya tertekan adalah kemudahan untuk melayari harakahdaiy.net atau tranungkite.net... nampaknya sejak PRU 2008.. di mana golongan muda lebih banyak menggunakan internet utk mengetahui kebenaran... makin susahlah kita hendak mendapat maklumat yg tepat dan padat... kenapalah manusia ni suka sangat berhasad dengki... ridau saya di buatnya...tp ini ada satu lg link yg memudahkan kita utk mengetahui berita terkini di bukit gantang.. http://dppks.blogspot.com....

Ya Allah, Kau berikan kekuatan dan kesatuan terhadap seluruh jentera dan barisan pejuang Mu di Bukit Gantang. Kami tidak berdaya melawan kekuatan penzalim, pembohong dan mereka yang menentang Islam. Ya Allah, Kau lah sebaik-baik pemberi kemenangan. Menangkan lah Islam Ya Allah, Belalah pejuang Mu, tinggikan martabat Islam Ya Allah, kami tidak berdaya melawan mereka yang mungkar dan penuh dengan tipu muslihat dunia, hanya Kau lah tempat kami memohon pertolongan Mu. Sahabat sekelian pertarungan semakin sengit, sokonglah seluruh pejuang Islam di Bukit Gantang dengan bacaan Al-Qur'an dan Solat Hajat dan Tahjud.

No comments:

Murottal al-Quran