Photobucket

Zikrayaat

Wednesday, September 02, 2009

Berbuka bersama sahabat lama

Salam...
hr selasa semlm letih sgt...tp seronok... mujur pg tu ambik mc sebab tiba2 badan jadi lemah semacam... may be kurang berehat... dan satu lagi kalau lepas sahur tu muntah2 habis la.. mmg lepas tu lembik sgt rasanya... mengandung kali ni... lama juga rasa muntah2nya.. masa ammar dulu bln ke 3 dah ok.. ujian masing2.. tak sama semuanya...

Berehat kat rumah.. semlm satu pagi hujan tak berhenti... sempat juga membasuh baju dan mengemas rumah... sambil melayan ammar bermain... ptg ni ada kelas mengajar di ukm.. jam 2-4 ptg... sebelum tu kena buat ulangkaji dulu.. dan menanda karangan2 student.. selesai semua.. bersiap utk ke ukm... tiba2 abang balik dan cakap.. petang ni kita ada tetamu.. nak berbuka sekali... siapa yer... saya tertanya2.. husnin... ooo.. husnin... ok... husnin ni kawan sama course dgn kami di uia dulu.. malah sewaktu saya menjadi amirah ISIS.. husnin merupakan amirnya.. sebab tu kami mmg kenal rapat... malah isteri husnin juga saya kenal... tetapi memandangkan isterinya di pahang ketika ini... pasti dia keseorangan berbuka di rumah.. jadi abang pun mengajaknya berbuka di rumah... husnin merupakan warden di SMAP Labu....

dlm perjalanan saya pun terfikir menu apa nak dimasakkan utk husnin yer... hmm teringat lauk pauk yg ada dlm peti sejuk tu.. ha.. masak tomyam, kailan ikan masin, ikan masak merah, ulam2am sikit termasuk sambal tempoyak kegemaran suami... air pulak.. buat air tembikai je.. beserta tembikai sebagai pencuci mulut... ok lah kot... abang pula cadangkan tambah menu beli ayam panggang kat bukit mahkota tu... mmg ayam panggang special... kami selalu juga membeli ayam panggang di situ...

Jam 6.30ptg husnin sampai... saya tengah sibuk memasak di dapur lagi...biarlah abang melayannya sementara menunggu masuk waktu berbuka puasa... sementara saya buat sambal tempoyak dan blender tembikai... waktu azan bergema.. Alhamdulillah selesai semuanya.. oppss.. husnin ada juga membawa kuih-muih yang dibelinya di bazaar ramadhan.. padahal saya sudah berpesan agar tidak perlu membeli apa2... apa pun terima kasih byk2...

Selepas abang dan husnin bergerak ke surau utk solat tarawikh.. saya mula mengemas dapur.. Allahu akbar letih juga yer... dengan kesihatan yg tak seberapa sgt ni... apa pun saya rasa seronok sgt coz dpt menjamu org berbuka puasa di rumah...

7 comments:

Ummu Mishkah said...

Memang seronok dapat jamu org kan... letih sikit tak kisah!

FirJah said...

oo husnin zauj kak syuhada ker??
eh kak syuhada keje ape ek skrg??diaorg dah ada brape org baby??
dah lama tak jumpa kak syuhada??
moga kalian selamat & sihat selalu...

Mama Adriana said...

Mengandung ke? Berapa bulan dah? Alhamdulillah... so jaga diri tu baik2 yer...

ummu ammar said...

salam...

to ummumishkah...
salam ramadhan...
terima kasih byk2...mmg letih sikti.. tp seronok... lagi seronok kalau juadah yg dihidang di atas meja habis dimakan kesemuanya... tak rasa susah hati kan...

ummu ammar said...

salam buat firjah...

betullah tu zauj syuhada... syuhada kerja kat pahang sekarang ni.. mengajar... baby ada seorang.. ali namanya.. dah besar.. dah 3 thn rasanya.. coz dia lahir dulu sebelum ammar.. amat lasak kata ayahnya... syuhada balik labu time cuti sekolah je.. diorang tu PJJ kesian... biasanya kitorg yg pergi rumah husnin kat smap labu tu.. kali ni dia nak dtg rumah kitorg.. so ajak le berbuka sekali... tp kesian gak ngan husnin.. bila tengok ammar dia teringatkan anaknya ali yg jauh di mata...

ummu ammar said...

salam buat mama adriana...

Alhamdulillah.. mengandung 4 bulan dah.. insyaAllah akan dijaga kandungan ni sebaik mungkin... harapan saya moga sahabat2 semua dapat mendoakan saya agarr diberikan kemudahan oleh Allah sewaktu mengandung dan bersalin nanti insyaAllah...

Admin said...

saya anak murid us. husnin
layarilah blognya
http://husninahmad.blogspot.com

Murottal al-Quran