Photobucket

Zikrayaat

Monday, September 19, 2011

Rumah terbuka....



Salam Isnin yang ceria...

Alhamdulillah seinfiniti kesyukuran saya rafa'kan kehadrat Ilahi kerana dgn izin dan inayahNya terlaksana sudah majlis rumah terbuka keluarga saya pd 17/9/2011. Seingat saya acara ini sudah menjadi acara tahunan sejak kami berpindah ke rumah di seksyen 5.

Namun, acara thn ini sgt meriah. Kedengaran juga org yg bertanya ingatkan buat kenduri potong jambul td... ehem.. bila pula saya pregnant lagi ni.. apa pun doa tu.. mudah2an ada rezeki drNYA lagi... ammar lg best.. katanya kenduri kahwin ke ni ummi... huhuhu.. bukan ammar, ini open house.. rumah terbuka.. nak tahu kenapa org bertanya begitu... ini gara2 khemah yg dipasang cantik siap dgn scallop kuning keemasannya... sewaktu pihak yg memasang khemah datang memasang khemah tersebut.. kami tiada di rumah.. apabila pulang.. masyaAllah jamil... bila kami call, katanya sama je harga yg ada scallop dgn yg tiada scallop.. ok.. terima kasih byk2 pd k.ina.. dapat juga khemah saat2 akhir...

Saya dan suami pada mulanya agak gusar juga... boleh ke nak buat open house thn ni.. kira punya kira.. kita tawakal je lah abang.. insyaAllah Allah akan permudahkan... klu niat kita nk sedeqah.. insyaAllah Allah akan bukakan jalan utk kita... selain open house majlis ini dimulakan dgn bacaan tahlil dan doa selamat serta kesyukuran oleh ahli qaryah surah seksyen 5, tahlil utk arwah ayah saya yg telah 2 thn kembali ke rahmatullah. manakala doa selamat dan kesyukuran pula untuk keluarga dan empunya diri kerana perpindahan ke USIM.

Seterusnya, jutaan terima kasih buat kakak kesayangan saya kak ros yang menjayakan majlis rumah terbuka saya setiap thn.. pasti chef ini yg saya jemput acapkali mengadakan majlis ini di rumah saya.. nak harap tuan blog ni.. huhuhu.. tak tahu apa rasa nanti... mmg saya akui kelemahan saya.. namun, saya masih belajar dan terus belajar... menjadi yg terbaik.. lagi sorg chef yg saya jemput khas utk menyediakan spagheti yg sedap yg perencahnya diimport dr jordan.. tak lain tak bukan ummu uwais akrabnya kami ni.. hingga tetamu yg datang tak habis2 mengatakan ummu uwais tu adik saya... sebenarnya bukan hari itu saja kami dikatakan sebegitu... sudah banyak kali kata2 begitu dilontarkan pd kami.. dgn tersenyum kami menjawab kawan baik dan mantoppp... hehehe..

terima kasih buat bonda tercinta yg datang, adik beradik yg susah payah dtg dr kampung... sahabat handai dr UIA, KUIS, KDH dan USIM serta pelajar2 kami, termasuk juga pelajar2 Kelas pengajian al-quran dewasa di masjid putrajaya... ...sahabat2 dan adik2 junior MARTAH lil-banat, Bukit Naga, serta tidak dilupakan jiran tetangga yg baik hati...kehadiran kalian semua memeriahkan lagi majlis kami...jgn serik utk dtg ke rumah saya lagi lain kali...setiap kali majlis sebegini saya akan berkenalan dgn jiran saya.. padahal setiap hari lalu lalang depan rumah...huhuhu.. Maaf juga kerana tidak dapat melayan tetamu yg hadir dgn sepenuhnya... mudah2an diberi rezeki lagi akan datang dan kita dpt berjumpa lagi.. insyaAllah..

Sepanjang hari.. dgn kehadiran tetamu lbh 200 orang...biarpun letih melanda.. namun dgn eratnya ukhuwah yg tersimpul ini terus menghilangkan segala keletihan, digantikan Allah dgn keindahan ukhuwah yg berpanjangan...Subhanallah... Alhamdulillah.. Allahu Akbar... Andai umur panjang thn hadapan rasanya nak buat lagi tp nak tambah 1 lg undangan kepada mana2 asnaf... pasti lebih meriah.. ya Allah semua ini berkat rezeki yg telah dicurahkan kepada kami.. kami bersyukur ya Allah..

1 comment:

Unknown said...

dan jazakumullah juga pd ummu ammar dan abu ammar krn sudi beri peluang pd sy kembangkan bakat saya tu.. kih3x.. mg Allah terus merahmati dan murahkan rezeki kalian..amiin :)

Murottal al-Quran