Zikrayaat

Wednesday, February 18, 2009

Kejutan dari Ammar




Alhamdulillah.. permata hati ummi ni dah semakin membesar dan banyak juga yang di explore nya.. malam ni abi pergi usrah.. jadi ammar kena tinggal dengan ummi je lah malam ni.. macam biasa lah... setiap kali abinya keluar dari rumah.. sudah pasti satu deret rumah ni boleh dengar suara ammar menangis...

Tapi malam ni sekejap je dia menangis... sebabnya.. tiba2 kat tv tu keluar iklan pampers drypers tu.. ada baby.. baby katanya sambil sentuh perut saya.. sayu ada.. kelakar pun ada... ammar ni memang nak kawan... sabarlah sayang... sama2 kita doa moga Allah kurniakan kita adik secepat mungkin.. insyaAllah...

Yang membuatkan saya teruja ialah.... apabila dia duduk dan memegang tangan saya... sambil tapak tangannya melekap di tapak tangan saya (ala-ala bertepuk tangan) sambil menyebut "sep sep sep tom tom tom"... terkejut saya.. berkali2 saya ulang perkataan tu.. ooo ni mesti baru dapat ilmu dari rumah ibu.. samada dari amna n auni atau ibu(pengasuh) sendiri.. sebenarnya nak ucap berbanyak2 terima kasih pada ibu.. coz jaga ammar dengan baik hingga ammar jadi anak soleh kesayangan abi dan ummi.. teringat pula msa kecik2 dulu main sep sep tom tom dgn kawan2...cepat sungguh anak ummi ni ingat permainan barunya..

Sekarang ni masa ammar meniru semua gaya orang di sekelilingnya... apa yg kita buat semua ditirunya.. sebab tu.. abi dan ummi berusaha untuk mengelakkan sebarang perlakuan yang kurang sesuai berlaku di hadapan ammar..

Tak pelah sayang.. moga Allah terus memayungimu dengan payungan Rahman dan RahimNYA.. abi dan ummi kan sentiasa menyayangimu... sayang ummi.. sayang abi...

2 comments:

Uwais Amzar's Family said...

uwais amzar:ok abg ammar.. nnt jmp kt Malaysia kita man give me Five!! huhu..

ammar haziqi said...

tulah tunggu adik uwais ni.. cepatlah balik semula ke malaysia ni.. at least ada juga gang nak main...

Murottal al-Quran