Photobucket

Zikrayaat

Friday, May 22, 2009

Airmata Kerinduan..


Salam..

Pagi-pagi Jumaat ni... sayu rasanya... tiba2 terkenang arwah abah.. sempat juga saya alunkan ayat2 suci kalamullah dan dihadiahkan pahalanya buat arwah abah... moga rohnya ditempatkan bersama para solehin dan muttaqiin insyaAllah... saat ini airmata menitis... ya.. saya memang rindu sangat dengan abah.. selalunya pagi2 begini abah akan duduk di mejanya sambil mengalunkan bacaan al-Quran... saya sendiri di dapur akan mendengar dan mengikut bacaannya di dalam hati... tenang rasanya... biasanya pagi2 jumaat begini, abang jamal akan bawa mak berkunjung ke tempat persemadian abah...sambil menghadiahkan pahala bacaan al-Quran kepada arwah...


Ya Allah... tabahkan hati saya untuk menempuh dugaan ini... terngiang2 di telinga saya semua pesanan abah... Abah... shila memang rindu dgn abah... shila sayang abah... menyesal sudah tiada maknanya lagi... sewaktu hidupnya tidak pernah saya lafazkan pada abah perkataan itu... hanya kini setelah pemergiannya...

jadi buat yang masih punya ibu dan ayah luahkanlah kasih sayang kita padanya... sebelum ianya menjadi lafaz yg tersimpan dan terpendam... sentiasalah buat baik pada keduanya... dan mendoakannya...

Saya teringat pesan ustazah saya.. jika kita hendak menjadi anak yg soleh kita perlu sentiasa mendoakan keduanya... antara waktu terbaik utk doa ialah selepas fatihah... ketika menyebut amiin sambil di dalam hati kita mengucapkan ya Allah ampunkan dosaku dan kedua ibubapaku... Robbighfirli wa liwalidayya... sekiranya kita amalkan di dalam solat berjemaah lagi2 di tempat yg ramai solehin, ulama' yang mana doa mereka ini makbul.. maka doa kita tadi diaminkan juga oleh mereka dan malaikat... mudah2an InsyaAllah....

2 comments:

Mama Adriana said...

Assalammualaikum..
Salam takziah dr saya. Sejak pindah langsung takde kabar berita. Semoga tabah melaluinya. Nasib baik terjumpa blog ni dlm forum, bole la tau cerita2 ckit.

ummu ammar said...

waalikumussalam..

terima kasih.. lama gak tak dengar khabar.. hari tu gi umah lama tengok dah lapang.. confirm dah pindah ni... apa2 nnt call le yer..

Murottal al-Quran